HUIDINDICATIES

ACNE

Acne is een vervelende huidaandoening waar veel mensen last van hebben. Acne herken je aan puistjes (ontstekingen gevuld met pus) en mee-eters (zwarte of witte bultjes), welke meestal voorkomen in het gezicht, op de borst, rug of nek.

In je tweede huidlaag, de dermis, bevinden zich talgklieren. Deze klieren maken talg aan om je huid te beschermen en soepel te houden. Alleen op de huid waar haren aanwezig zijn, kan acne (acne vulgaris) ontstaan. Hier bevinden de talgklieren zich namelijk. Op je voetzolen en de binnenkant van je handen bevinden zich geen talgklieren, dus kan acne hier niet ontstaan.

Wanneer meer talg wordt aanmaakt dan normaal en deze je huid niet goed kan verlaten, ontstaat een ophoping van talg en raakt je porie verstopt. Nog een reden waarom talg je huid niet goed kan verlaten is een teveel aan dode huidcellen aan de buitenkant van je huid. Deze blokkeren de uitgang van je talgklier.

Ook andere factoren kunnen een oorzaak zijn bij acne, namelijk; cosmetica, hormoonverschuivingen, genetische factoren, voeding of stress.

Bij Skinz Clinic kun je terecht voor de acne behandelingen. Wij bieden verschillende behandelingsmogelijkheden aan. Denk hierbij aan: Fruitzuur behandelingen of de microneedling (dermapen).

COUPEROSE

Couperose is de aanwezigheid van meestal talrijke uitgezette rode en/of blauwe bloedvaatjes in het gezicht. Het is een volkomen onschuldig verschijnsel dat bij vooral mensen met een blanke huid voorkomt.

Couperose ontstaat doordat de oppervlakkige adertjes in de huid slapper zijn geworden waarna ze zijn gaan verwijden. Een aantal oorzakelijk factoren of uitlokkende prikkels kunnen hieraan ten grondslag liggen:

• Erfelijkheid. Couperose komt vaker voor binnen families.
  • Overmatige zonblootstelling
  • Huidtype. Mensen met lichtere huidtypen lijken meer kans te hebben op het krijgen van couperose.
  • Temperatuurschommelingen
  • Alcoholgebruik

ROSACEA

Rosacea is een veel voorkomende chronische, niet besmettelijke huidaandoening in het gezicht gekenmerkt door felrode verkleuringen met name van de wangen en de neus. Rosacea betekent letterlijk “rood als een roos”. De aandoening kan lijken op acne, maar heeft niets met acne te maken.

De oorzaak van rosacea is nog onbekend. De roodheid en de ontstekingen worden als storend en pijnlijk ervaren. Helaas kunnen wij de rosacea niet helemaal wegnemen, maar wel kunnen wij de ontstekingen onderdrukken en de roodheid verminderen.

Vraag een intake gesprek aan voor het behandelen voor deze huidindicaties. Samen kijken wij wat het beste is voor jouw huid.

PIGMENTSTOORNIS

Pigment (melanine) is een kleurstof die zorgt voor de kleur van de huid. Pigment beschermt de huid tegen de UV-straling die in zonlicht zit. Wanneer u blootstaat aan UV-straling maakt de huid meer pigment aan waardoor de huid bruin kleurt. Teveel blootstelling aan UV-straling kan huidkanker veroorzaken en doet de huid sneller verouderen. Ook kan een overdosis aan UV-straling de pigmentcellen ontregelen wat zorgt voor een ophoping van pigment. Deze ophoping aan pigment ziet eruit als een donkere plek op de huid; een pigmentvlek.

Ook medicijnen, hormonen of de zwangerschap kunnen een rol spelen bij pigmentvlekken.

Afhankelijk van hoe diep de pigmentvlekken zich in de huid bevinden,, kunnen wij dit probleem aanpakken met de volgende behandeltechnieken: Microneedling (dermapen) of een fruitzuur behandeling.

HUIDVEROUDERING

Tijdens het huidverouderingsproces is de afbraak van collageen- en elastinevezels groter dan de aanmaak. Het gevolg hiervan is huidverslapping, wat uiteindelijk resulteert in fijne lijntjes en rimpels. De snelheid en de mate van huidveroudering is afhankelijk van een aantal factoren namelijk door erfelijke aanleg maar ook door uitwendige factoren waar wij zelf deels invloed op hebben zoals roken, UV-straling zon(nebank), hormonen of voeding.

Bij Skinz Clinic bieden wij verschillende behandelingen om de huidveroudering tegen te gaan. Denk hierbij aan: Bindweefselmassage, fruitzuur behandeling of microneedling (dermapen).